اولین تجربه مدیریت
اولین تجربه مدیریت افراد غالبا اتفاقی کسب می شود . استعفای مدیر
سابق،کارایی بالا، توسعه شرکت وافزودن بخشهای جدید متداولترین عوامل
ایجاد فرست برای کسب اوین تجربه است. حال آنکه اولین قدم که همیشه مهمترین و
سخت ترین گام در این مسیر است را چگونه می توانیم طی کنیم در این کتاب به
ان پرداخته است. مسائل کلیدی مدیریتی در شش بخش ذیل آمده است :
1- خوب پس قرار است مدیریت کنید
2- دست و پنجه نرم کردن با مدیریت جدید
3- کار کردن با افراد و ایجاد رابطه
4- شرح وظایف ، ارزیابی عملکرد و مدیریت دستمزدها
5- پیشرفت و ترقی خود شما
6- فرد کامل
در این کتاب 6 بخش فوق شامل 36 قسمت می باشند . در این تحقیق چند مبحث که حائز اهمیت بیشتری است مطرح می شود .
بخش اول
خوب پس قرار است مدیریت کنید
1-1 راهی به سوی مدیریت :
افراد می توانند از راه های مختلفی مدیر شوند در بیشتر شرکتها به اشتباه
اشخاصی را که دارای عمل کرد بهتری هستند در موقعیت مدیریت قرار می دهند و
این در حالی است که این افراد غیر مدیر از طریق فرد گرایی و توجه به
جزئیات به موفقیت رسیده اند در حالی که مدیران با توجه به افراد و نه بر
کارها وبا اتکای به دیگران عمل می کنند و صرفا متکی به خود نیستند . در
واقع مدیریت کار هر کسی نیست .
بیشتر افراد به این خاطر مدیریت را قبول می کنند که تصور می کنند با رد مدیریت وارد
بن بست شغلی شده اند .