معرفی ابزارهای مدیریت تحت وب
معرفی ابزارهای مدیریت تحت وب
اين محصولات ابزار مديريتي تحت وب مي باشد كه متعلق به شركت Target Training International بوده و شركت رادمان با همكاري شركت كانادايي Results Performance Management اجازه بو مي سازي و ارائه آن را به سازمانهاي داخلي دارا ميباشد.
ابزار تحليل رفتارهاي فردي DISC
تحليل ارزشهاي فردي PIAV
تحليل شايستگيها و استعدادها PTSI
تحليل ضريب وظيفه TQ
معرفي ابزار مديريتي تحت وب DISC
ابزار مديريتي تحت وب DISC راهكاري مناسب براي بهبود عملكرد سازمان در جهت جذب، حفظ و نگهداري نيروهاي كارآمد و توسعه رهبري در سازمان ميباشد. اين ابزار به مديران سازمان كمك مينمايد تا بتوانند رفتار و استعداد خود و ساير افراد را در مدت زماني بسيار كوتاه شناسايي نموده و ارتباطات درون سازماني بين كارمندان و مديران را بهبود بخشند. ابزار DISC گـزارشهـايي را ارائـه مينمـايد كه نـه تنها رفتارهاي منحصربهفرد شخص را شناسايي مينمايد، بلكه وي را در تغيير رفتارهاي خود در شرايط مختلف به گونهاي راهنمايي ميكند كه در ارتباط با ديگران به موفقيت بيشتري نايل گردد.
موارد استفاده DISC در سازمانها:
بهبود كار تيمي
استخدام افراد جديد در سازمان
حل و فصل تنشهاي درون سازماني
افزايش ميزان كارآيي افراد
تدوين استراتژي مناسب براي حفظ و نگهداري افراد كليدي سازمان
توسعه رهبري
کارمندان و مديران سازمان ميتوانند با استفاده از گزارش برآمده از تستهاي ارائه شده در ابزار DISC، ارزيابي بسيار معتبري از رفتارهاي سازماني خود را در يک گزارش انفرادي ببينند. اطلاعات ذکر شده در گزارش فوق، دانشي را در اختيار مديران و کارمندان يک سازمان قرار ميدهد که موجب بالا رفتن سطح ارتباطات مؤثر آنها شده و نيز ايجاد بينشي مينمايد که توسعه پايدار سازمان را رقم ميزند. اين گزارش در برگيرنده بخشهاي زير ميباشد:
خصوصيات و ويژگيهاي عمومي فرد
ارزشهاي فرد براي سازمان
بايدها و نبايدها در ارتباط با فرد
راهکارهايي براي ارتباط مؤثر با ديگران
محيط كاري ايدهآل براي فرد
مدلهاي رفتاري طبيعي و تطبيق يافته فرد
نكات كليدي انگيزشي
نكات كليدي مديريتي
زمينه هاي مناسب براي رشد
ابزار مديريتي تحت وب DISC چيست؟
نرمافزار مديريتي DISC يك راهكار مناسب براي بهبود عملكرد سازمان در جهت جذب، حفظ و نگهداري نيروهاي كارآمد و توسعه رهبري در سازمان ميباشد. اين نرمافزار به مديران سازمان كمك مينمايد تا بتوانند رفتار و استعداد خود و ساير افراد را در مدت زمانی بسیار كوتاه شناسايي نموده و ارتباطات درون سازماني بين كارمندان و مديران را بهبود ببخشند. اين نرمافزار گزارشهايي را ارائه میدهد كه نه تنها رفتارهاي منحصربفرد شخص را شناسایی می نماید، بلكه وي را در تغییر رفتارهاي خود در شرايط مختلف به گونهاي راهنمایی می کند كه در ارتباط با ديگران به موفقيت بيشتري نايل گردد.
تاريخچه:
بقراط[1]، بزرگترين حکيم يوناني، رفتار انسانها را در 400 سال پيش از ميلاد، مشاهده و مورد بررسي قرار داد. او متوجه شد که ما انسانها در رفتارهاي خود تشابهات و تفاوتهايي را نشان ميدهيم. به عبارت ديگر، ما انسانها همگي يکسان هستيم اما با اين وجود هر کدام منحصر به فرد ميباشيم.
با ادامه دادن اين گونه مشاهدات، اثبات شده است که رفتار قابل مشاهده ميتواند در گروههايي طبقهبندي شوند. اين عمل باعث به وجود آمدن پديدهاي شده است که اکنون به نام "زبان رفتاري[2]" آنرا ميشناسيم.
مدل DISC بر اساس روانشناسي کارل يونگ[3] و ويليام مولتون مارستن[4] ميباشد. با توجه به فعاليتهايي که بيل بانستتر[5] در جهت پيشرفت، توسعه و اعتباربخشي مدل فوق نمود، اين مدل هم اکنون در سطح جهاني به عنوان مدل رفتاري برتر در بسياري از موقعيتها قابل استفاده ميباشد که برخي از آنها به قرار زير است:
- ارتباطات
- فروش
- فرمدادن تيم
- روابط خانوادگي
- زمينههاي ورزشي متفاوت
- انتخاب کار
- خدمات مشتريان
- بازاريابي تلفني
- برنامهريزي حرفه و شغل
- حل ناسازگاري
- مديريت زمان
- تعيين اهداف
- روابط اجتماعي
موارد استفاده DISC درسازمانها :
افزايش ميزان كارآيي افراد
تدوين استراتژي مناسب براي حفظ و نگهداري افراد كليدي سازمان
رهبري و هدايت استعدادهاي داخل سازمان
توسعه رهبري
حل و فصل تنشهاي درون سازمان
استخدام افراد جديد در سازمان
Q: محصول مديريتي DISC در کدام نقاط دنيا مورد استفاده قرار گرفته است؟
A: اين ابزار مديريتي آنلاين و تحت وب، در بيش از 100،000 شرکت / سازمان در کل دنيا مورد استفاده قرار گرفته و قابل دسترس سازمانها و افراد بسيار زيادي ميباشد. اين ابزار به بيش از 26 زبان رايج ترجمه شده و با امنيت بالا، در بيشتر از 50 کشور دنيا تست شده است.
Q: محصول مديريتي DISC را چه سازماني توليد کرده است؟
A: DISC محصول شرکت Target Training International )TTI) است که شرکت راهبران دانش مديريت رادمان تنها شرکتي است که در ايران اجازه ترجمه، بومي سازي و فروش آن را دارد.
Q: چه سازمانهايي در دنيا از اين گونه محصولات TTI استفاده کردهاند و بهره برده اند؟
A: برخي از سازمانهايي كه از اين ابزار استفاده كردهاند در زير ليست شدهاند:
3M
AT&T
British Petroleum
Chrysler Technologies
Coca-Cola
Concise Systems Ltd
First National Bank
General Electric
Hewlett Packard
Honeywell Inc
Horizon Airlines
Hotel Dupont
IBM
Kraft Food Service
MCI
Mercedes-Benz
Motorola
Phillips Products
Price Waterhouse Coopers
Schneider
Shell
Stanford University
Toronto Dominion Bank
University of Victoria
Xerox
Q: محصول مديريتي DISC را چطور تعريف ميکنيد؟
A: اين محصول جهت مشخص نمودن و تعيين مدل هاي رفتاري افراد ميباشد و به بهترين وجه ميتواند جهت افزايش بهرهوري منابع انساني يعني ارزشمندترين سرمايه سازمانها، مورد استفاده قرار گيرد. ابزار DISC با استفاده از پرسشنامههاي تحت وب و طي تحليلهاي کاملي در گزارش خود، در جذب، ارزشيابي، حفظ و نگهداري نيروهاي کارآمد، توسعه رهبري، برنامهريزي در حوزه مديريت ساختار و رفتارهاي سازماني، کمک بسزايي به مديران و کارمندان سازمانها ميکند.
Q: چطور محصول مديريتي DISC مورد استفاده قرار مي گيرد؟
A: اين ابزار مديريتي، آنلاين و تحت وب ميباشد و براي استفاده از پرسشنامهها، تحليل و ارزيابيهاي آن، نياز به خريد هيچگونه نرمافزار يا سختافزار جديدي نيست. تنها با ارسال درخواست خريد فردي يا گروهي به شرکت رادمان، لينک و رمز مربوطه را از طريق پست الکترونيکي دريافت مينماييد.
Q: چه کساني مي توانند از محصول مديريتي DISC استفاده کنند؟
A: مديران و کارمندان سازمانها، کارآفرينان و ساير اشخاص، حتي در زندگي روزمره.
Q: تاريخچه محصول مديريتي DISC را در ايران بيان کنيد؟
A: محصول DISC در ايران از سال 1383 در برنامه هاي آموزشي توسعه رهبري کارشناسي ارشد MBA دانشگاه صنعتي شريف و Royal Roads کانادا مورد استفاده قرار گرفته است. در طي تحقيقات به عمل آمده در طي اين سالها، حدود 200 نفر از مديران و اشخاص با تجربه در مشاغل و صنايع مختلف، از اين ارزيابي بهره مند شدهاند.
Q: محصول مديريتي DISC چقدر در دنيا معتبر است؟
A: اين محصول بر اساس تحقيقات و مشاهدات روانشناسان و محققان فراواني بنا شده است. ابزار DISC به عنوان ابزار مديريتي در کل دنيا بدون در نظر گرفتن مرز جغرافيايي، مورد استفاده قرار گرفته است. محققان طبقهبندي مدل رفتاري افراد را بر اساس رفتارهاي قابل مشاهده اشخاص نرمال انجام دادهاند و بر اين عقيدهاند که اين رفتارها در جهان يکسان بوده و قابل طبقه بندي بر اساس D، I، S و C ميباشند. براي دريافت اطلاعات بيشتر، به فايل تحقيقات در بخشDISC و مقالات مرتبط مراجعه فرمائيد.
انواع گزارشات
انواع گزارشات ديسك شامل موارد زير مي باشد
نسخه سازماني Management-Staff
نسخه فروش Sales
نسخه برنامهريزي تحصيلي مخصوص دانش آموزان، Student version
نسخه مصاحبه شغلي كارمندان، Interviewing
نسخه تعالي آموزش، مخصوص معلمين، Teacher version
نسخه بهبود روابط خانوادگي، Relationships
نسخه بهبود روابط با جوانان، Young Adult
نسخه بهبود روابط خانوادگي
بيشك ميزان توانايي افراد در ايجاد ارتباط مؤثر با ديگران و به خصوص نزديكان فرد، نقش مهمي در موفقيت يا شكست آنها ايفا مينمايد. گام اول در ارتباط مؤثر، كسب شناخت دقيق از خويشتن ميباشد. در طول سالها، انسانها با استفاده از اطلاعاتي كه از اطرافيانشان دريافت مينمودند، تصويري از خويشتن در ذهن خودشان ميساختند. ابزار DISC به شما كمك مينمايد تا با كمي نمودن شناخت از خود، اين مهم را دقيقتر و ملموستر بسازيد. با شناختي كه از تحليل اين گزارش حاصل ميشود، موفقيت شما در بهبود روابط شخصي و با خانواده خود تضمين ميشود.
از مزاياي استفاده از اين نسخه ميتوان به موارد زير اشاره نمود:
شناخت دقيق نقاط قوت و مدل رفتاري خود
شناخت تواناييها و محدوديتها در برقراري ارتباط با ديگران
بهبود روابط با افراد خانواده و ساير افراد
دستيابي به موفقيت به واسطه ايجاد ارتباطات مؤثر با ديگران
اين نسخه به شما كمك ميكند عوامل مهم و كليدي در بهبود روابط با ديگران را شناسايي نموده و از ميان آنها مهمترينها را انتخاب نماييد. به خاطر داشته باشيد كه ارتباط مؤثر نيازمند تعهد و ممارست است، كه راهكار آن نيز ارائه خواهد شد. اين گزارش در برگيرنده بخشهاي زير ميباشد:
خصوصيات رفتاري عمومي
خواستههاي فعلي
نقاط قوت شخص در ايجاد ارتباطات
نكات مهم در براي برقراري ارتباط با وي
موانع و مشكلات در برقراري ارتباط
عوامل بازدارنده ايجاد يك رابطه مؤثر
برنامه اجرايي جهت بهبود عملكرد خود
نمودارها و چرخه DISC
نسخه مديريت كاركنان
Management-Staff
پرسشنامه تحت وب DISC راهكاري مناسب براي بهبود عملكرد سازمان در جهت جذب، حفظ و نگهداري نيروهاي كارآمد و توسعه رهبري در سازمان ميباشد. اين ابزار به مديران سازمان كمك مينمايد تا بتوانند رفتار و استعداد خود و ساير افراد را در مدت زماني بسيار كوتاه شناسايي نموده و ارتباطات درون سازماني بين كارمندان و مديران را بهبود بخشند. ابزار DISC گـزارشهـايي را در حدود 25 صفحه به ازاء هر نفر ارائـه مينمـايد كه نـه تنها رفتارهاي منحصربهفرد شخص را شناسايي مينمايد، بلكه وي را در تغيير رفتارهاي خود در شرايط مختلف به گونهاي راهنمايي ميكند كه در ارتباط با ديگران به موفقيت بيشتري نايل گردد.
موارد استفاده DISC در سازمانها:
بهبود كار تيمي
استخدام افراد جديد در سازمان
حل و فصل تنشهاي درون سازماني
افزايش ميزان كارآيي افراد
تدوين استراتژي مناسب براي حفظ و نگهداري افراد كليدي سازمان
توسعه رهبري
کارمندان و مديران سازمان ميتوانند با استفاده از گزارش برآمده از تستهاي ارائه شده در ابزار DISC، ارزيابي بسيار معتبري از رفتارهاي سازماني خود را در يک گزارش انفرادي ببينند. اطلاعات ذکر شده در گزارش فوق، دانشي را در اختيار مديران و کارمندان يک سازمان قرار ميدهد که موجب بالا رفتن سطح ارتباطات مؤثر آنها شده و نيز ايجاد بينشي مينمايد که توسعه پايدار سازمان را رقم ميزند. اين گزارش در برگيرنده بخشهاي زير ميباشد:
خصوصيات و ويژگيهاي عمومي فرد
ارزشهاي فرد براي سازمان
بايدها و نبايدها در ارتباط با فرد
راهکارهايي براي ارتباط مؤثر با ديگران
محيط كاري ايدهآل براي فرد
مدلهاي رفتاري طبيعي و تطبيق يافته فرد
نكات كليدي انگيزشي
نكات كليدي مديريتي
زمينههاي مناسب براي رشد
* * *
PIAV
معرفي ابزار مديريتي تحت وب PIAV
ارزيابي علايق، نگرشها و ارزشها، وسيله ايست براي سنجش چرايي اعمال افراد. به کمک اين ابزار ميتوان به فهم درستي از محرکهاي رفتاري و نگرشهايي که در پس اعمال فرد وجود دارد دست يافت.
فهم نگرشهاي شخصي محرک اعمال، قدم اول درايجاد نگرش مثبت نسبت به خود و ديگران است. انسانها اغلب قادر به توصيف دلايل اعمال و احساساتشان نميباشند. بوسيله PIAV افراد ميتوانند به دلايل تصميمات و ناسازگاريهايشان با ديگران پي ببرند. آنها ميفهمند که چرا ديگران جهان را متفاوت مينگرند. همچنين ياد ميگيرند به چيزهاي مختلف در زندگي ارزش گزارند. نگرشها چشمهاي انسان را به فهمي جديد از خود و ديگران رهنمون ميسازند و به او ياري ميدهند تا زندگي را ارزشمند بشمارد.
اين پرسشنامه با در نظر گرفتن ديدگاههاي تعريف شده از سوي اشپرانگر، روانشناس شهير قرن بيستم، پاسخهاي هر شخص را در قالب شش نگرش سنجيده و مقايسهاي با آخرين ميانگين موجود از نگرش افراد جامعه ارائه ميدهد. اين تكنيك انسان را در فهم "چرايي" رفتارش ياري ميرساند. اين نگرشها عبارتند از :
نگرش نظري و علمي
نگرش سودمندي عملي
نگرش فردگرايانه
نگرش سنتي
نگرش اجتماعي
نگرش هنري همراه با حس زيبايي شناسي
به کمک اين گزارش ميتوان به فهم درستي از محرکهاي رفتاري و نگرشهايي که در پس اعمال افراد وجود دارد دست يافت. فهم نگرشهاي شخصي محرک اعمال، قدم اول درايجاد نگرش مثبت نسبت به خود و ديگران است. انسانها اغلب قادر به توصيف دلايل اعمال و احساساتشان نميباشند. بوسيله PIAV افراد ميتوانند به دلايل تصميمات و ناسازگاريها با ديگران پيببرند. آنها ميفهمند که چرا ديگران جهان را متفاوت مينگرند. همچنين ياد ميگيرند به چيزهاي مختلف در زندگي ارزش گذارند. نگرشها چشمهاي انسان را به فهمي جديد از خود و ديگران رهنمون ميسازند و به او ياري ميدهند تا زندگي را ارزشمند بشمارد.
مزاياي اصلي گزارشPIAV
فهم "چرايي" اعمال افراد
انتخاب شغل در جهت افزايش رضايت شغلي
پي بردن به دلايل ناسازگاري با ديگران
احترام به نگرشهاي متفاوت ديگران در زندگي
ارزشمندتر شمردن زندگي
افزايش رضايت از زندگي
ايجاد حس احترام به منحصر به فرد بودن ديگران
کاربرد در سازمان :
با دانستن ارزشها در محيط کار، ميتوان کارمندان را در جهتي تشويق نمود که محرکهاي دروني خويش را ارضا نمايند. با استفاده از اين ابزار ميتوان به خوشايند بودن يک موقعيت شغلي براي افراد و عوامل انگيزش آنها پي برد.
فهم ارزشها مزاياي زير را به دنبال دارد:
کاهش تعارضات
بهبود انتخاب استعدادها
افزايش نگهداشت
گسترش کارايي و بهره وري
انگيزش کارگروهها در راستاي اهداف مشترک
* * *
PTSI
معرفي ابزار مديريتي تحت وب PTSI
پرسشنامه مديريتي تحت وب Personal Talent Skills Inventory راهكاري مناسب براي يافتن بهترين استعداد براي مشاغل سازماني است. بي شك كاهش ميزان عملكرد شغلي و جابجايي مديران نتيجهاي جز از دست دادن فرصتها و افزايش هزينهها نخواهد داشت. آيا اين دليلي نيست كه شركتها به فكر ارزيابي، توسعه، و نگهداشت موثرتر باشند؟ PTSI روشي است كه به اين نياز اساسي پاسخ ميدهد.
PTSI تكنيكي منحصر بهفرد است كه براساس ساختاري منعطف بر روي سه بعد از افكار تمركز ميكند. اين روش بر اساس تئوري معتبر ارزش شناسي ( Axiology) طراحي شده است.
نگاه سيستماتيك: بعد افكار، ايدهها و ساختار ذهني، اندازهگيري قضاوت سيستماتيك و هدايت شخصي
نگاه بيروني: بعد انجام فعاليتها و رويدادها. اندازه گيري قابليت پياده سازي افكار و شناخت از موقعيتها
نگاه درروني: بعد شناخت افراد، احساسات و خويشتن شناسي. اندازه گيري نگاه همدلانه و احساس از خود
علاوه بر سه نگاه فوق، رابطه مستقيمPTSI با علم رياضيات باعث شده تا با روشهاي مشابه اندازهگيري شايستگيها كاملاً متفاوت باشد. به كمك همين رابطه است كه رتبه بندي دقيقي در تحليل67 پارامتر اساسي تشكيل دهنده شايستگيهاي فردي ارائه مي شود. خروجي اين گزارش به نحوي طراحي شده كه كاملاً مورد استفاده مديران و افراد تصميم گيرنده در سازمانها است. كاربردهاي اصلي اين روش عبارتند از:
انتخاب پرسنل و مديران ارشد
هدايت و مربي گري كاركنان
توسعه كاركنان و رهبري در سازمان
انطباق كامل بر روي مدل شايستگيهاي فعلي سازمان
قابليت استفاده به عنوان روشي قابل اتكاء در كانونهاي ارزيابي مديران
روائي و پايائي:
صحت اين سيستم در 28 پژوهش اعتبار سنجي مجزاء در طي مدت 20 سال و توسط 19 محقق بين اللملي، مورد تاييد قرار گرفته است.ضمن اينكه PTSI داراي تاييديه صلاحيت از EEOC نيز مي باشد
* * *
TQ
معرفي ابزار مديريتي تحت وب TQ
ابزار مديريتي تحت وب Task Quotient بهترين راهكار براي جذب و نگهداشت افراد كليدي سازمانها و افزايش ميزان رضايت شغلي آنها است. اگر هدف شما يافتن مناسبترين شخص براي شغل خاصي است يا ميخواهيد عامل رضايت شغلي را بهبود دهيد، بايد چهارچوب خاصي را براي تحليل شغل و شاغل طراحي كنيد تا بتوانيد بهترين تصميم را اخذ نماييد. "ما معتقديم اگر افراد بايد بهترين كارآيي را از خود نشان دهند، وجود انگيزش دروني الزامي است ".
TQ به عنوان يك روش منحصر به فرد آنلاين به سرعت تنوع فعاليتهاي مختلف را مشخض نموده و ترجيح افراد در اين تفاوتها را نيز بيان مينمايد. تحقيقات انجام گرفته نشان ميدهند كه رابطهاي عميق ميان ضريب وظيفه (TQ)، كارآيي و رضايت شغلي وجود دارد و مبين اين حقيقت هستند كه هر چه ضريب وظيفه شغلي افراد به ترجيحات فردي آنها نزديكتر باشد، رضايت شغلي آنان افزايش مي يابد .تحقيقات نشان ميدهد كه بدون وجود اين انطباق، نتايجي چون كاهش بهرهوري، افزايش استرس و تغيير سمت بوجود ميآيند.
سه پارامتر اصلي تكنيك TQ
فعاليتهاي روزمره Routine Tasks: وظائف كاملاً قابل پيشبيني هستند كه ميبايست به سرعت انجام شوند
فعاليتهاي رفع عيبTroubleshooting Task : وظائفي غيرقابل پيشبيني كه ميبايست به سرعت انجام شوند
فعاليتهاي پروژه اي Project Task : وظائفي كه قابل پيشبيني هستند ولي الزاماً نبايد به سرعت انجام شوند
چهار سئوال كاربردي TQ عبارتند از:
ميزان انگيزش حال حاضر محيط كار چه ميزان است؟
همخواني شغل و شاغل با هم چگونه است؟
چگونه ميتوان با كمترين صرف وقت بهرهوري را افزايش داد؟
چه تركيبي از فعاليتها بهترين شرح وظايف براي يك شخص خاص است؟
معرفي ابزار مديريتي تحت وب
در دنياي كسب و كار امروز، دستيابي به افراد كليدي مستعد و نيز برنامه ريزي براي رشد و نگهداشت آنها نقشي اساسي در موفقيت سازمانها بازي ميكند. لذا شركتها مي بايست از روشهاي صرفا سنتي استخدام مانند دريافت رزومه، مصاحبه و همچنين بررسيهاي طولاني سالانه براي شناخت افراد داراي عملكرد بالا گذر كرده و با توجه به تغييرات صورت گرفته در فضاي كسب و كار هزاره سوم تمهيدات لازم را در اين خصوص فراهم كنند.
ابزار مديريتي TriMetrix بر اساس 37 فاكتور تحليل، توانمندي كارمندان را در سه شاخه رفتاري، ارزشها و شايستگيها بررسي ميكند. اين ابزار مشخص ميكند كه چرا، چگونه و چه رفتاري باعث كارايي يك شخص ميشود. اين بررسيها با كمك تحليل بدون پيش قضاوت مدلهاي رفتاري افراد كه در محيط كاري بروز ميدهند، ارزشهائي كه آنها را براي انجام يك فعاليت انگيزه ميدهد و پتانسيل كاركنان براي بروز شايستگيهايشان كه در شغل خاصي قابل استفاده است، انجام ميشود. تمامي مراحل فوق براي بهينه كاوي شغل نيز قابل پياده سازي است كه نتيجه آن يك سيستم كامل براي تحليل دقيق شغل و شاغل ميباشد.
تحليل رفتارها:
شناخت از يك موضوع محور اصلي حركت به سمت بهبود است. با كمك خروجي اين ابزار، شخص رفتار خود را شناخته، با رفتار ديگران آشنا شده و آموزش ميبيند كه چگونه بايد خود را با آنها منطبق نمايد. تحليل رفتارها براساس تئوريDISC به چهار دسته تسلط و احاطه، تاثيرگذاري، ثبات و تطابق تقسيم ميشود. اين قسمت از گزارش به صورتي دقيق مدل رفتاري شخص را نشان ميدهد. با كمك مربي گري و ارائه رهنمودهاي بعدي، ميتوان وي را در مسير درست هدايت كرد.
تحليل ارزشها:
دانشمندان علوم انساني معتقدند كه پنجرهاي كه افراد از آن به دنيا نگاه ميكنند، ارزشهائي را تشكيل ميدهند كه انگيزه اصلي در بروز رفتارها است. ارزشها بر اساس اين تئوري به شش دسته نظري و علمي، سودمندي عملي، فردگرايانه، سنتي، اجتماعي و هنري تقسيم ميشوند. به کمک اين گزارش ميتوان به فهم درستي از محرکهاي رفتاري و نگرشهايي که در پس اعمال افراد وجود دارد دست يافت.
تحليل شايستگيها:
براساس ابزار منحصربهفرد PTSI كه براساس ساختاري منعطف بر روي سه بعد از افكار متمركز است تدوين گرديده است. اين روش بر اساس تئوري معتبر ارزش شناسي (Axiology) طراحي شده است. اين روش 23 فاكتور از توانمنديهاي قابل انجام يا مهارتهاي فرد را اندازهگيري ميكند. با كمك اين ارزيابي، نحوه رسيدن به حداكثر بازدهي فرد شناسايي ميشوند.
كاربردهاي TriMetrix در سازمانها
استفاده در كانونهاي ارزيابي و توسعه
بهينه كاوي شغلي
انتخاب و نگهداشت بهترينها
هدايت، مربيگري و رشد كاركنان
منبع : http://www.radmangroup.com
+ نوشته شده در ساعت توسط اسلامي
|