موفقیت هر کسب و کار رابطه نزدیکی با چگونگی صحیح کنترل کردن آن امور آن
دارد: در واقع مدیریت صحیح کسب و کار موجب رشد آن میشود.
مدیریت کسب و کاررا نباید صرفا یک عمل آکادمیک محسوب کرد. مدیریت واقعی در
بر گیرنده هدایت قوی، رفتار مثبت، دانش کسب و کار و مهارتهای مناسب فردی
است. مدیرت در حقیقت هدایت افراد، تاثیر گذاری بر کار و تصمیم گیری تموقع و
صحیح است و مهارتهای مدیریتی را به مرور زمان میبایست کسب کرد و به بیان
دیگر کسب مهارتهای مدیریتی در واقع همانند سپرده گذاری در بانک می باشد.
هدایت و راهبری کسب و کار
هیچ زن و یا مردی در دنیای کسب و کار تنها نیست. در این حیطه شما نیازمند
کمک افراد دیگر هستید و باید بتوانید از آنها کمک بگیرید تابتوانید کسب و
کارتان را هدایت کنید .
- راهنمائی گرفتن(Mentoring)
کارآفرینان موفق و با تجربه اغلب سئوالات مشابهی را میپرسند :
چگونه کارآفرینان جدید میتوانند از تجربیات دیگران استفاده کنند؟ با
راهنمائی گرفتن
واژه Mentoring میان معلمان و دانش اموزان مصطلح است و زمانی به کار می رود
که افراد حرفه ای و با تجربه اطلاعاتی را به افراد کم تجربه ارئه می دهند .
- شبکه ارتباطی
شبکه ارتباطی یک وسیله ساده است که هرکس در دنیای کسب و کار میتواند با آن
سرو کار داشته باشد. شبکه ارتباطی میتواند کارآمدترین وجه بازاریابی شما
محسوب شود و در نتیجه آن علاوه بر ایجاد بازار برای شما، اطلاعات مناسبی در
ارتباط با کسب و کارتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت .
- میزگرد
میز گرد یک بحث رسمی غیر گروه میان افراد حرفه ای است که داوطلبانه اطلاعات
و منابع را در اختیار سایرین قرار میدهند. در طول زمان روابط افراد حرفه
ای و ماهر با یکدیگر توسعه میابد و شرکت کنندگان با کسب و کارهای یکدیگر
آشنا می شوند .
- داشتن اطلاعات به روز
عصر اطلاعات جامعه ما را تغییر داده است و اکنون در عصر اطلاعات افراد از
طریق پست الکترونیک با یکدیگر ارتباط دارند و می توانند اخبار جدید را در
دنیای تکنولوژی و بی سیم دنبال کنند. حققت امر این است که هر روزه اطلاعات
ما را بمباران می کنند اما متاسفانه اغلب این اطلاعات نمی تواند به خط مشی
کسب و کار ما کمک کند و در انجا هدایت صحیح آنست که ما متدها و راهکارهای
خودمان را دنبال کنیم و در کنار آن دانش و اطلاعات خود را در ارتباط با کسب
و کار به روز نگه داریم.
- تصمیم گیری
یکی از بهترین تصمیمها یادگیری این موضوع است که چگونه تصمیمگیرنده خوبی
باشید. این امر نیازمند تعهد ، درک و مهارت میباشد که بسیار ارزشمند است .
آیا تصمیم گیرنده خوبی هستید؟
مراحل مختلف در اجتناب از اشتباهات رایج و ایجاد تصمیمگیری کارا را
بیاموزید .
تصمیمگیری ، تصمیمگیری ، تصمیمگیری سؤال این است : آیا شما یک
تصمیمگیر خوب هستید؟ اگر فکر میکنید که این چنین نیست ، هیچ جای غصه
نیست. تصمیمگیری مهارتی است که میتوانید از دیگران بیاموزید. ارگ چه بعضی
از افراد این مهارت را احتراز از دیگران میآموزند ، اما فرآیند آن مشابه
است. دونوع تصمیمگیری اصلی وجود دارد :آنهایی که با استفاده از فرآیند
خاص بدست میآید . آنهایی که تنها مانند یک رویداد است .
مراحل تصمیم گیری نافذ
این فرآیند در هر موقعیتی میتواند بکار رود بخصوص در جائی که شما نیازمند
یک تصمیمگیری مهم هستید. اگر از مراحل اصلی تصمیمگیری تبعیت کنید ، خود
را یک تصمیمگیرنده کارا در حرفه و زندگی شخصی خود می یابید .
• تا حد امکان مفاد تصمیم گیری خود را تعریف کنید. آیا آن واقعا” تصمیم
خودتان است یا شخص دیگری ؟ آیا واقعا” نیازمند به این تصمیم گیری هستید ؟ (
اگر حداقل دو تصمیم اتخاذ نکرده اید ، پس هیچ تصمیم گیری صورت نگرفته است )
چه زمانی این تصمیمگیری روی داده است ؟چرا تصمیم گیری برای شما مهم است
؟ چه کسی در این تصمیمگیری ذینفع است ؟ ارزش این تصمیم گیری برای شما چه
میزان است ؟