هفت پرسش و پاسخ بزرگ برای رهبران آیندهگرای کسب و کار
هفت پرسش و پاسخ بزرگ برای رهبران آیندهگرای کسب و کار
TomorrowToday موسسهای است فعال در زمینهی معرفی تازهترین روندها و نیز شناسایی رویدادهای آتی و محتمل در کسب و کار. یادداشت حاضر چکیدهای از آخرین مطالعات صورت گرفته توسط تنی چند از محققین واحد راهبردی و مطالعات استراتژیک این موسسه است که به بررسی عوامل موفقیت سازمانهای آیندهگرا میپردازد. این یادداشت هفت مسأله اساسی پیش روی کسب وکارها را مطرح ساخته و متعاقب آن با بیان سؤالات متناظر مسایل مبتلا به سازمانی، به ارائهی 7 راهکار و پاسخ برای آنها مبادرت ورزیده است که در ذیل مشاهده میکنیم.
پاسخ به این سؤالات در واقع نمایانگر اقدمات مورد نیاز برای ساختن کسب و کارهایی است که متناسب شرایط آتی بوده و هم چنین با کارمندان آینده نیز تناسب داشته باشند.
مسأله بزرگ
پرسش بزرگ
راهکار بزرگ
یک
دنیای کنونی به شکل فزایندهای پیچیده، پرهیاهو، و متلاطم است و به طرز هولناکی نیز رقابتی است.
با این حساب چگونه توجه، اشتیاق، و تعهد مشتریانی را که بیشترین اهمیت را نزدمان دارند به خود جلب کنیم؟
مشخص کنید که سازمانتان بطور دقیق به دنبال چیست؟ تمایزی که سازمانتان برای جامعه به بار میآورد و صدای شما را رساتر از رقبا میکند به گونهای که حتی از میان هیاهوها هم باز شنیدنی و گوشنواز است.
دو
دنیای کنونی پیچیده و پرپیچ و خمتر از آن چیزی است که بتوان بهتنهایی طی مسیر کرد.
رهبران سازمانی چگونه میتوانند تشریک مساعی و همکاری را در تار و پود کسب و کارشان نهادینه کنند؟
جوامع مبتنی بر تشریک مساعی و همکاری بوجود آورید و بسترساز شرایطی شوید که در آن کلیه اجتماع مشتریان، تامین کنندگان، و حتی رقبا بتوانند رشد و توسعه کنند و در این بستر وابستگی متقابل با یکدیگر داشته باشند تا به این وسیله بقا و دوام خود را تثبیت کنند.
-به کادر قبلی منتقل شود- (ایراد در جدول اصلی ارسال شده در ایمیل ! والبته در سایت جناب درگی هم همین مشکل بود ! - مدیرسرا )
دیرزمانی است که اساس و پایه کسب و کارها مبتنی بر نرخ بازده سرمایه گذاری (ROI) و سودآوری فزاینده است. چنین رویکرد تک بعدی سیستم سرمایهداری را به لبهی پرتگاه کشانده است. ذینفعان انتظارات بیشتری از رهبران کسب و کار دارند.
کدام قواعد و قوانین تجاری دیگر دارای ارزش نیستند و کدام نتایج از بیشترین اهمیت نزد ذینفعان و سهامداران برخوردار است؟
علیه قوانین ساده انگارانه و خطمشیهای بوضوح بروکراتیک و مبتنی بر دیوان سالاری که سّد راه چابکی استراتژیک هستند اعلان جنگ کرده و با انها مبارزه کنید.
چهار
بهرهوری عملیاتی نقشی به مراتب پررنگتر یافته است، اما به همان میزان درجهی رقابت و مخاطرات نیز افزایش داشته است. همگام با حرکت از اقتصاد دانشبنیان به سمت اقتصاد ارتباطبنیان نقش هوش جمعی و نوآوری نیز اهمیت بیشتری یافته است.
چگونه میتوانیم در کسب و کار خود طرحی نو در اندازیم و هوش جمعی(Collectiveintelligence)را بر آن حاکم کنیم؟
میبایست از سیستمهای هوش کسب و کار به سمت ایجاد سیستمهای هوشمند و سیستمهای هوش جمعی که شتاب بخش نوآوری هستند و مروج یادگیری از طریق آزمون و تجربه میباشند حرکت کنید.
پنج
افراد (اعم از پرسنل داخلی شرکت و یا مشتریان خارج از سازمان) هم چنان یک منبع مزیت رقابتی بکر و دست نخورده هستند.
رهبران سازمانی چگونه میتوانند بیشینه مزیت و مشارکت را از نیروهای داخلی سازمان خویش و نیز مشتریان خود در خارج از سازمان ببرند؟
کارکنان سازمان و نیز مشتریان هر یک در جای خود به مثابه خون جاری در رگهای حیاتی سازمان به شمار میروند، لذا باید فرهنگی را در سازمان خود نهادینه کنید که مویّد و ترویجدهندهیروابط دوستانه و سرشار از اشتیاق و احترام باشد، تا به این وسیله از مزایای دوستی با کارکنان و مشتریان بهرهمند شوید. دست یافتن به روابط دوستی بهرهور مستلزم رعایت 3 قانون بدون تاریخ انقضا است:
) حمایتگر باشیم
2) دیگران را در رویاها و چشماندازهای دیگران سهیم کنیم.
3) و مشوق دیگر ارتباطات و دوستیها شویم
شش
اعتماد به کسبوکارها همواره گوهری کمیاب بوده و درحال حاضر یکی از مزیتهای رقابتی عمده محسوب میشود. اینترنت و شبکههای اجتماعی نیز موجب هر چه شفافتر شدن فضای کسبوکار شدهاند.
چگونه "اعتماد" را به عنوان یک مزیت رقابتی درآوریم چگونه یک سازمان به معنای واقعی کلمه توانمند و شفاف بسازیم؟
روکشها و مرزهای بیهوده، در سازمان را بردارید. و تمرکز خود را در سازمان بر غنی کردن ارزشهای انسانی مثلهمدلی،سخاوتمندی،مهربانی،عدالت، عشق، و خانواده قرار دهید.
هفت
نیازها و خواستههای بازار و مشتریان هم اینک به سرعت در حال تغییر و تحول هستند و از همین رو استراتژیها،بلندمدتتر از چیزی هستند که با این شرایط سازگار بوده و کارآمد باشند. سرعت عمل به همراه دقت در بازار امروزه یک مزیت رقابتی محسوب میشود.
چگونه میتوانیم راهبردهای موفق را با سرعت بیشتری نسبت به رقبا اجرایی کنیم؟
روی سه اصل سرعت، شفافیت در هدف، و یکپارچگی راهبرد خود تمرکز کنید و از یاد نبرید که در شرایط متلاطم کنونی برنامهها بخصوص از نوع بلندمدت آن فاقد کارآییاند و در عوض سیستمهای چابک در مدیریت و بازاریابی کارآمد هستند.
پرسش و پاسخهای فوق مولفههای ایجاد کسبوکارهای نوین به شمار میروند، و مدلی برای ایجاد سازمانهای چابک، انطباقپذیر، و متناسب با شرایط آتی میباشند.
منبع: به نقل از newworldofwork.co.uk
سبز باشید
نقل از : وبلاگ همکار خوبمان آقای درگی http://dargi.ir
منبع واسطه :گروه اینترنتی مدیران ایران www.Modiriran.ir
+ نوشته شده در ساعت توسط اسلامي
|