چهل توصیه برای موفقیت یک فروشنده درقرن بیست ویکم
چهل توصیه برای موفقیت یک فروشنده درقرن بیست ویکم
1 . همیشه راست بگوئید ( به خاطر سپردن آن آسانتر است ).
2. با تمام وجود انرژی خودرا به کار بپردازید.
3. به حرفه وشغل خود افتخار کنید .
4. به این اعتقاد برسید که مشتری دارای اطلاعات بیشتری از شماست .
5. با دید منفی وناامیدانه پا به میدان نگذارید .
6. از پاسخ رد مشتری دل آزرده وناامید نشوید .
7. روحیه رقابت وخطر کردن را در خود تقویت کنید .
8. در هیچ شرایطی مشتری را دست کم نگیرید .
9. کمک به همکارانتان در فرصت های مناسب را سرلوحه کار خود قراردهید .
10. صادق بودن با خود در مورد ماهیت موسسه ای که برایش کار می کنید .
11. روحیه قبول مسئولیت شکست های خودرا داشته باشید .
12. خوش برخورد باشید وبد بدرقه نباشید .
13. در همه حال حامل این پیام باشید که اعتماد به شما کار درستی است .
14. بذله گو باشید ومودب در همه حال به یاد داشته باشید که موفقیت حق شماست .
15. خودتان را به اعتبار بفروشید ( قائل شدن اعتبار مناسب برای خودتان ) .
16. خجالتی نباشید معرفی شده های جدید خونی است که برای ادامه حیات فروشندگی لازم است .
17. ببینید برای کجا کار می کنید وچه می فروشید .
18. هنگام کار حواستان را کاملا جمع کنید .
19. دارای برنامه منظم روزانه باشید .
20. با ظاهر آراسته در محل کار وملاقات حضور یافته ودقت نمائید وسایل کیف شما مرتب ومنظم باشد .
21. درحین انجام وظیفه از خود شور وشوق نشان دهید .
22. به جای مجبور کردن مشتری بکوشید اورا آگاه نمائید .
23. مطالعه بروشورهای کالای خودتان وکالای سایر رقبا ضروری می باشد .
24. سعی کنید همیشه درجریان آخرین اطلاعات قرار داشته باشید .
25. برای دریافت سفارش از مشتری دستپاچه نشوید .
26. حتی المقدور از شواهد ونمونه ها استفاده کنید .
27. با مشتری چاپلوسانه وحقارت آمیز برخورد نکنید .
28. فریب طرح های بزرگ وپر سود را نخورید .
29. روز بعد از دیدار به مشتری تلفن کنید یا نامه بنویسید .
30. زود آغاز کنید در نظر داشته باشید که قبل از ساعت 9 صبح هم در جهان گردش است .
31. از نصب تابلوهای شعاری که بار عاطفی دارد شدیدا خودداری نمائید .
32. با دقت به حرفهای مشتری گوش دهید واحساس مشتری را درک کنید .
33. سازگاری کردن کالا یا خدمات بانیاز مشتری را جدی بگیرید .
34. نیازهای مشتری را پیدا کنید .
35. وانمود کنید که یک مشاور هستید ( زیرا چنین نیز هست ) .
36. ایراد سخنرانی برای گروههای بازرگانی وعادی ویادگیری مهارت های سخنرانی در سرلوحه امورتان قرارگیرد .
37. هیچوقت مشتری را طرف مقابل ( دشمن ) فرض نکنید .
38. همیشه حرفهای مشتری را یادداشت کنید .
39. ارتباط خودرا با مشتری پیگیری وبا مشتری های قدیم قطع نکنید .
40. کالا وخدمت را از دید مشتری بسنجید .
+ نوشته شده در ساعت توسط اسلامي
|