چهل توصیه برای موفقیت یک فروشنده درقرن بیست ویکم

1 . همیشه راست بگوئید ( به خاطر سپردن آن آسانتر است ).

2. با تمام وجود انرژی خودرا به کار بپردازید.

3. به حرفه وشغل خود افتخار کنید .

4. به این اعتقاد برسید که مشتری دارای اطلاعات بیشتری از شماست .

5. با دید منفی وناامیدانه پا به میدان نگذارید .

6. از پاسخ رد مشتری دل آزرده وناامید نشوید .

7. روحیه رقابت وخطر کردن را در خود تقویت کنید .

8. در هیچ شرایطی مشتری را دست کم نگیرید .

9. کمک به همکارانتان در فرصت های مناسب را سرلوحه کار خود قراردهید .

10. صادق بودن با خود در مورد ماهیت موسسه ای که برایش کار می کنید .

11. روحیه قبول مسئولیت شکست های خودرا داشته باشید .

12. خوش برخورد باشید وبد بدرقه نباشید .

13. در همه حال حامل این پیام باشید که اعتماد به شما کار درستی است .

14. بذله گو باشید ومودب در همه حال به یاد داشته باشید که موفقیت حق شماست .

15. خودتان را به اعتبار بفروشید ( قائل شدن اعتبار مناسب برای خودتان ) .

16. خجالتی نباشید معرفی شده های جدید خونی است که برای ادامه حیات فروشندگی لازم است .

17. ببینید برای کجا کار می کنید وچه می فروشید .

18. هنگام کار حواستان را کاملا جمع کنید .

19. دارای برنامه منظم روزانه باشید .

20. با ظاهر آراسته در محل کار وملاقات حضور یافته ودقت نمائید وسایل کیف شما مرتب ومنظم باشد .

21. درحین انجام وظیفه از خود شور وشوق نشان دهید .

22. به جای مجبور کردن مشتری بکوشید اورا آگاه نمائید .

23. مطالعه بروشورهای کالای خودتان وکالای سایر رقبا ضروری می باشد .

24. سعی کنید همیشه درجریان آخرین اطلاعات قرار داشته باشید .

25. برای دریافت سفارش از مشتری دستپاچه نشوید .

26. حتی المقدور از شواهد ونمونه ها استفاده کنید .

27. با مشتری چاپلوسانه وحقارت آمیز برخورد نکنید .

28. فریب طرح های بزرگ وپر سود را نخورید .

29. روز بعد از دیدار به مشتری تلفن کنید یا نامه بنویسید .

30. زود آغاز کنید در نظر داشته باشید که قبل از ساعت 9 صبح هم در جهان گردش است .

31. از نصب تابلوهای شعاری که بار عاطفی دارد شدیدا خودداری نمائید .

32. با دقت به حرفهای مشتری گوش دهید واحساس مشتری را درک کنید .

33. سازگاری کردن کالا یا خدمات بانیاز مشتری را جدی بگیرید .

34. نیازهای مشتری را پیدا کنید .

35. وانمود کنید که یک مشاور هستید ( زیرا چنین نیز هست ) .

36. ایراد سخنرانی برای گروههای بازرگانی وعادی ویادگیری مهارت های سخنرانی در سرلوحه امورتان قرارگیرد .

37. هیچوقت مشتری را طرف مقابل ( دشمن ) فرض نکنید .

38. همیشه حرفهای مشتری را یادداشت کنید .

39. ارتباط خودرا با مشتری پیگیری وبا مشتری های قدیم قطع نکنید .

40. کالا وخدمت را از دید مشتری بسنجید .