چک لیست کلی شروع یک کسب و کار کوچک

شما بهتر است برای شروع یک کسب و کار مراحل زیر را طی کنید. البته برای انجام تمام مراحل آن الزامی وجود ندارد و بنابر نوع و ماهیت کسب و کار قابلیت تغییر و یا حذف خواهند بود.

1-        انتخاب کسب و کار بر اساس علاقه و توانایی‌ها

2-         انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد ایده کسب و کار

3-         تهیه طرح کسب و کار و طرح بازاریابی

4-        انتخاب یک نام برای کسب و کار

5-        چک کردن حق استفاده از نام انتخاب شده و کسب اجازه برای استفاده از‌ آن نام

6-        ثبت کسب و کار با نام انتخاب شده

7-       تعیین مکان مطلوب برای شروع کسب وکار

8-      چک کردن و بررسی قوانین منطقه‌ای )منطقه انتخاب شده برای احداث کسب و کار (

9-      تعیین نوع ساختار قانونی شرکت و مستندسازی

10-    اخذ اجازه ها و لیسانس‌های مورد نیاز

11-    ثبت حقوق انحصاری ( Copy right )

12-   در صورت کارآفرینی و یا خلق محصول جدید ، ثبت  Patent

13-    انجام تبلیغات و نشر اعلامیه های لازم مبنی بر شروع کسب وکار جدید

14-   تهیه خطوط تلفن کاری و سایر تجهیزات موردنیاز

15-   انجام کارهای مربوط به بیمه

16-   اخذ اطلاعات مربوط به مالیات شرکت

17-   بیمه‌کردن کارکنان و جمع‌آوری اطلاعات راجع به قوانین کار

18-   تعیین سیستم دستمزد حقوق و نحوه جبران خدمات کارکنان ( در صورت وجود)

19-    افتتاح یک حساب بانکی برای کسب و کار

20-   چاپ کارتهای تجاری برای شرکت و ایجاد آرم برای شرکت

21-    خرید تمامی لوازم تجهیزات موردنیاز

22-    ایجاد E-mail و Website برای شرکت

23-    انجام تبلیغات وسیع‌تر در نشریات و تلویزیون و...

24-    تماس با تمامی افراد ممکن اعم از خانواده و غیر هم ، مبنی بر شروع کسب و کار جدید

25-    سایر موارد


منبع :  سایت مدیر‌ها